Historiikki

Talo valmistui vuonna 1911, laajennustyöt 1929-1930.

Seurantalo paloi v.1956, jonka jälkeen rakennettiin uusi nuorisoseurantalo talkoovoimin ja se valmistui v.1958. Taloa laajennettiin 1963 tanssisalin suurentamiseksi.

1960–1980 –luvuilla Kuivalan Ns:n talo oli alueemme ehdoton suosikki tanssien pitopaikkana, yhdessä illassa saattoi käydä 600 henkeä.

Seura vietti hiljaiseloa 1980-1990, talkoovoimin talo pidettiin peruskunnossa ja keittiö remontoitiin v. 1990.

Vuonna 2000 järjestettiin elvyttämiskokous seurantalolla, jotta lapsille ja nuorille saataisiin kokoontumispaikka. Tapahtumatarjontaa lisättiin suuresti.

2002 Kuivalan Nuorisoseura sai EU-rahaa talon kunnostukseen. Talkoovoimin kunnostettiin lämmitysjärjestelmä, sisävessat, alakerran kerho- ja saunatilat sekä ovet uusittiin. Talkootöitä tehtiin viiden vuoden aikana yht. n. 6000 h. Seuran oma SYTYKKEEKSI –lehti aloitettiin uudestaan vuosikymmenien jälkeen ja se ilmestyy muutaman kerran vuodessa kaikkiin Utin seudun talouksiin.

2003 seura teetti asukastutkimuksen Utin seudun asukkaille, johon vastasi 110 taloutta. Asukkaat toivoivat paikkakunnalle harrastajateatteria, joten syntyi Uusi Teatteri Utti. Ensimmäistä näytelmää alettiin harjoittelemaan syksyllä.

Vuonna 2004 sai Uusi Teatteri Utissa ensi-iltansa Reissumies, jota kävi katsomassa lähes 2000 henkeä.
Seurantalon remontti valmistui EU-rahoituksen osalta.

KUIVALAN NUORISOSEURA TÄYTTI SATA VUOTTA 2006!

Loistokas harrastajateatteri Uusi Teatteri Utti on jatkanut toimintaansa siitä lähtien.

Linkki laajempaan historiaan: Kuivalan Nuorisoseuran lyhyt historiikki